Digitális témahét 2024

Digitális Témahét 2024

Digitális témahét logo


   Iskolánk kiemelt projekthete az „Arany Napok”. Programjai az idei évben 575 tanulót mozgattak meg az első évfolyamtól a nyolcadikig. Idei tematikánk az űrkutatás, űrutazás téma köré csoportosult. A gyerekek a tematikus tanítási órák során és az interaktív programok segítségével megismerkedtek a világűr és a Naprendszer titkaival, csatlakozva az ország digitális pedagógiai kezdeményezéséhez, a Digitális Témahéthez. Az aktívan szerzett tudás mellett olyan produktumok, munkadarabok készültek, melyek egy nagy kiállítás részévé váltak. 


   1-2. évfolyamon a projektfeladatokat a gyerekek Padlet alkalmazás segítségével kapták meg. Ezen a felületen wordwall-os, genially-s…stb. interaktív feladatok várták a tanulókat. Online és offline Bee-bot-os pálya készült a Naprendszerről, valamint kódolást végeztek színezéssel. A gyerekeknek lehetősége volt a mesterséges intelligencia segítségével mesét és dalt szerkeszteni a világűrről. A motivációs vers illusztrálásának montázsait és a Naprendszer makettjeiről készült fotókat egy e-book-ban gyűjtöttük össze, a rajzversenyen résztvevő képekből pedig virtuális kiállítást szerveztünk. 


Az alábbi videó röviden összefoglalja a projekthetet, ide kattintva megtekinthető.


   A 3-4.évfolyam tanulói 6 helyszínen ismeretközlő digitális anyag segítségével bővítették a tudásukat. 
Az állomásokon találkoztak:
•    Learning.apps felületen interaktív feladatok gyűjteményével, ahol pl.     QR kód segítségével oldottak meg keresztrejtvényt.
•    Solar System alkalmazás segítségével Galileo Galilei távcsövén keresztül megvizsgálták a Naprendszert (bolygók, holdjaik, ismertebb csillagképek)
•    Genially felületen kalandjátékkal “ dolgoztak” a gyerekek, ahol kódokat gyűjtögettek a feladatok megoldása során. 
•    Pixeles rajzok is készültek, ahol a kódolást gyakorolhatják online formában. 
•    Padlórobotos feladatok várták őket, amelynél a megrongálódott űrhajó darabjait kellett a tanulóknak meghatározott sorrendben összegyűjteni, elkerülve az űrlényeket.
•    Kahoot felületen kvíz megoldása várta a gyerekeket a Naprendszer témakörében. 
A szabadulószoba feladatai itt megtekinthetőek.

 


   A felsős diákok is kapcsolódtak projekthez, ők egy kétfordulós versenyen vettek részt. Az első forduló során tanórák keretében egyénileg oldottak meg olyan tesztfeladatokat, melyekkel a világűrrel, űrkutatással kapcsolatos tudásukat fejlesztették. A második forduló csapatversenyén pedig az osztályok 9 legeredményesebb tanulója mérkőzött meg. Különböző természettudományok A természettudományok különböző területeihez kapcsolódó küldetéseket kellett teljesíteniük az egyes állomásokon, ahol nemcsak kreatív és problémamegoldó készségeikre volt szükség, hanem digitális tudásukra is.
 

Az akadályverseny feladatai itt tekinthetőek meg.

 

ValaMI kezdődik!


A Digitális Témahéten a 3.k osztály  A MI márciusunk projekt keretében a márciusi jeles napokkal és ünnepekkel foglalkozik, melyet kiegészítenek digitális alkalmazásokkal, és segítségül hívják a mesterséges intelligenciát is.
Ugye, MIlyen izgalmas?


A projekt motivációs linkje itt.

A Digitális Témahétre elkészült a 3.k osztály projektmunkáját bemutató videó, mely a következő linken érhető el

A projekt keretében az osztály digitális újságot szerkesztett, mely bemutatja a márciusi jeles napokat és ünnepeket

Legutóbbi frissítés: 2024. 04. 26. 13:19