Arany Napok programsorozat 2024

Az „Arany Napok” témaköre az idén az Űrkutatás-Csillagközi kalandok voltak.

„Arany Napok” Programsorozat

Az „Arany Napok” témaköre az idén az Űrkutatás-Csillagközi kalandok voltak. 


Ehhez kapcsolódva a 4. évfolyam a HEBE Országos Levelező Projektverseny „Űrkutatás” pályázatán vett részt. A feladatok közül az űrszemetet szedő robot készítése tetszett a legjobban a gyerekeknek.
 

űrkutatás 1 űrkutatás 2

 

Előzetes programok, feladatok februárban:


Az 1-2. évfolyamon egy motivációs vershez (Francsovics Judit: Űrutazás) illusztrációt,  a 3-4. évfolyamon képregényt készítettek a gyerekek Marsbéli találkozások címmel.   
 

űrkutaás 3 űrkutatás 4

 

Milyen lehet egy földönkívüli?  

Minden alsós évfolyamon különböző technikával A/4 –es és  A/3 –as méretben kreatív illusztrációk születtek.

űrkutatás 5 űrkutatás 6

 

A Naprendszer kicsinyített változata is elkészült. Az újrahasznosítás, a fenntarthatóság jegyében 2-3 fős csapatok mutatták be a Napot és a körülötte keringő bolygókat.

űrkutatás 7 űrkutatás 8

 

Föld körüli pályán címmel a 3-4. évfolyam búvárkodott a neten.                                                                             Játékos természettudományos és matematikai (űrhajósokra vonatkozó logikai) feladatokat kaptak a gyerekek, mely a 4. évfolyamon angol és német nyelvű (bolygókra vonatkozó) feladatokkal egészült ki. Háromfős csapatok indultak az ismeretszerző, figyelem és koncentrációt fejlesztő kalandtúrán, melyre 27 csapat nevezett be. 

űrkutatás 9 űrkutatás 10

 

Arany Napok (március első-második hete) 


Március 5-én érkezett iskolánkba az Utazó Planetárium, mely az 1-8. évfolyamon összesen 8 előadást tartott. 

űrlutatás 13 űrkutatás 14

 

Utazás a Naprendszerben címmel a digitális témahéthez kapcsolódva 


1-2. évfolyamon a projektfeladatokat a gyerekek a Padlet alkalmazás segítségével kapták meg. A felületen wordwall-os, genially-s…stb. interaktív feladatok várták a tanulókat.


A motivációs kis vers illusztrálásának montázsait és a Naprendszer makettjeiről készült fotókat egy E-book- ban gyűjtötték össze. Készült Bee-bot-os pálya a Naprendszerről online és offline. Kódolást végeztek színezéssel online és offline. A rajzversenyen résztvevő képekből később virtuális kiállítást szerveztek. A Mesterséges intelligencia segítségével pedig mesét és dalt szerkesztettek az űrről, illetve a Naprendszerről. Az egész projektet egy kis rövid összefoglaló videofilmmel  zárták.

Az egész projektet egy kis rövid összefoglaló videó filmmel zárták.

A 3-4. évfolyam tanulói 6 helyszínen ismeretközlő digitális anyag segítségével bővítették tudásukat. A program a Digitális Témahéthez kapcsolódva valósult meg. Osztályonként 1 csapat (10 fő) indult a programon. 


Az állomásokon találkoztak:


Learning.apps felületen interaktív feladatok gyűjteményével, ahol pl.  QR kód segítségével oldottak meg keresztrejtvényt.


Solar System alkalmazás segítségével Galileo Galilei távcsövén keresztül megvizsgálták a Naprendszert (bolygók, holdjaik, ismertebb csillagképek).


Genially felületen kalandjátékkal “dolgoztak” a gyerekek, ahol kódokat gyűjtögettek a feladatok megoldása során. (Volt benne kisfilm, hozzá kapcsolódó kérdésekkel, és puzzle játék.)


Pixeles rajzot készítettek, ahol a kódolást gyakorolhatták online formában. 

Padlórobotos feladatok is várták őket, amelynél a megrongálódott űrhajó darabjait kellett a tanulóknak meghatározott sorrendben összegyűjteni, elkerülve az űrlényeket.

Kahoot felületén kvíz megoldása várta a gyerekeket a Naprendszer témakörében. 
 

űrkutatás 15 űrkutatás 16

 

Része lenni a képnek, virtuális űrutazáson vehettek részt képpont segítségével, fotókat készíthettek 1-4. évfolyamig.

űrkutatás 17

 

Utazás a csillagok között címmel kiállítást szerveztünk az elkészült munkadarabokból.

űrkutatűs 19 űrkutatás 20

 

A további képek megtekinthetőek itt.

Legutóbbi frissítés: 2024. 03. 25. 08:14