„Arany Napok” Programsorozat
Az „Arany Napok” témaköre az idén az Űrkutatás-Csillagközi kalandok voltak.
Ehhez kapcsolódva a 4. évfolyam a HEBE Országos Levelező Projektverseny „Űrkutatás” pályázatán vett részt. A feladatok közül az űrszemetet szedő robot készítése tetszett a legjobban a gyerekeknek.
Előzetes programok, feladatok februárban:
Az 1-2. évfolyamon egy motivációs vershez (Francsovics Judit: Űrutazás) illusztrációt, a 3-4. évfolyamon képregényt készítettek a gyerekek Marsbéli találkozások címmel.
Milyen lehet egy földönkívüli?
Minden alsós évfolyamon különböző technikával A/4 –es és A/3 –as méretben kreatív illusztrációk születtek.
A Naprendszer kicsinyített változata is elkészült. Az újrahasznosítás, a fenntarthatóság jegyében 2-3 fős csapatok mutatták be a Napot és a körülötte keringő bolygókat.
Föld körüli pályán címmel a 3-4. évfolyam búvárkodott a neten. Játékos természettudományos és matematikai (űrhajósokra vonatkozó logikai) feladatokat kaptak a gyerekek, mely a 4. évfolyamon angol és német nyelvű (bolygókra vonatkozó) feladatokkal egészült ki. Háromfős csapatok indultak az ismeretszerző, figyelem és koncentrációt fejlesztő kalandtúrán, melyre 27 csapat nevezett be.
Arany Napok (március első-második hete)
Március 5-én érkezett iskolánkba az Utazó Planetárium, mely az 1-8. évfolyamon összesen 8 előadást tartott.
Utazás a Naprendszerben címmel a digitális témahéthez kapcsolódva
1-2. évfolyamon a projektfeladatokat a gyerekek a Padlet alkalmazás segítségével kapták meg. A felületen wordwall-os, genially-s…stb. interaktív feladatok várták a tanulókat.
A motivációs kis vers illusztrálásának montázsait és a Naprendszer makettjeiről készült fotókat egy E-book- ban gyűjtötték össze. Készült Bee-bot-os pálya a Naprendszerről online és offline. Kódolást végeztek színezéssel online és offline. A rajzversenyen résztvevő képekből később virtuális kiállítást szerveztek. A Mesterséges intelligencia segítségével pedig mesét és dalt szerkesztettek az űrről, illetve a Naprendszerről. Az egész projektet egy kis rövid összefoglaló videofilmmel zárták.
Az egész projektet egy kis rövid összefoglaló videó filmmel zárták.
A 3-4. évfolyam tanulói 6 helyszínen ismeretközlő digitális anyag segítségével bővítették tudásukat. A program a Digitális Témahéthez kapcsolódva valósult meg. Osztályonként 1 csapat (10 fő) indult a programon.
Az állomásokon találkoztak:
Learning.apps felületen interaktív feladatok gyűjteményével, ahol pl. QR kód segítségével oldottak meg keresztrejtvényt.
Solar System alkalmazás segítségével Galileo Galilei távcsövén keresztül megvizsgálták a Naprendszert (bolygók, holdjaik, ismertebb csillagképek).
Genially felületen kalandjátékkal “dolgoztak” a gyerekek, ahol kódokat gyűjtögettek a feladatok megoldása során. (Volt benne kisfilm, hozzá kapcsolódó kérdésekkel, és puzzle játék.)
Pixeles rajzot készítettek, ahol a kódolást gyakorolhatták online formában.
Padlórobotos feladatok is várták őket, amelynél a megrongálódott űrhajó darabjait kellett a tanulóknak meghatározott sorrendben összegyűjteni, elkerülve az űrlényeket.
Kahoot felületén kvíz megoldása várta a gyerekeket a Naprendszer témakörében.
Része lenni a képnek, virtuális űrutazáson vehettek részt képpont segítségével, fotókat készíthettek 1-4. évfolyamig.
Utazás a csillagok között címmel kiállítást szerveztünk az elkészült munkadarabokból.