November 17-20-ig az „Egészséghét” programjain vehettek részt a gyerekek.. A projekthét keretein belül a 3-4. évfolyamos tanulóink, a táplálkozás, mozgás, higiénia, lelki egészség alapjaival ismerkedhettek meg, közösségi élmény segítségével.
Heti tematikánk
1. nap – Egészséges táplálkozás
Célunk: A gyerekek felismerjék az egészséges és kevésbé egészséges ételeket, megismerjék az egészséges táplálkozás alapjait, ételcsoportokat.
Tevékenységeink:
• „Egészségtányér” vagy okostányér megismerése
• Táplálékpiramis készítése
• „Kóstoljuk meg a színeket!” – különböző gyümölcsök, zöldségek kóstolása, színek és ízek megfigyelése
Projekt: Okostányér, táplálékpiramis készítése (csoportmunka)
„Színes heti menü” készítése az egészséges táplálkozás jegyében.
2. nap – Mozgás és sport
Célunk: A mozgás örömének megélése, a testmozgás fontosságának felismerése.
Tevékenységeink:
• Légzőgyakorlatok, nyújtás, testtudat fejlesztése
• Ügyességi sorversenyek, váltóversenyek
• Jóga
Projekt:
Plakátkészítés: „Mozogj minden nap!” – kedvenc mozgásformák bemutatása
Saját, sportlogó tervezése
Az osztályokat zenés gimnasztika várta az aulában.
3. nap – Higiénia és testápolás
Célunk: A mindennapi tisztaság és testápolás fontosságának megértése.
Tevékenységeink:
• Beszélgetés a megelőzés fontosságáról
• Napi rutin beépítése az egészségemért
• Helyes fogmosás gyakorlása játékosan, fogorvos segítségével
• Egészség a ruhában (helyes öltözködés)
Projekt:
Képes kisokos készítése: „Egészség 10 pontban” (Rajzos 10 pont az egészséges rutinról)
4. nap – Lelki egészség, barátság, pihenés
Célunk: Az érzelmek felismerése, a nyugalom és kapcsolatok fontosságának megélése.
Tevékenységeink:
• „Érzéskártyák” – érzelmek felismerése, szituációs játék (Kártyákon különböző érzelmek (pl. öröm, félelem, harag, meglepetés).
• Relaxációs mesehallgatás, rövid stresszkezelési technikák, gyakorlatok megismerése.
• Mit tennél?” beszélgetés Rövid helyzetek (konfliktusok, stresszes pillanatok) bemutatása, közös megoldások keresése.
Projekt:
„Barátság-virág” készítése
A „Boldogságfa” leveleinek elkészítése 4. osztályban (A levelekre került, hogy mitől érzik jól magukat.)
Felállítottuk a „Köszönetfalat”, melynek kedves üzeneteit a 3. osztályos tanulók írták egymásnak, hálájukat kifejezve.
5. nap – Összegzés, egészségnap
Célunk: A hét tanulságainak összegzése, bemutatása
Tevékenységeink:
• Kiállítás az elkészült projektmunkákból az aulában
• Tanulóink munkájának értékelése
• Pozitív üzenet, meglepetés minden résztvevőnek (kb. 140 tanuló)
• Boldogságfa, Köszönetfal állítása, felrakása az aulában