Egészséghét 2025

November 17-20-ig az „Egészséghét” programjain vehettek részt a gyerekek..

November 17-20-ig az „Egészséghét” programjain vehettek részt a gyerekek.. A projekthét keretein belül a 3-4. évfolyamos tanulóink, a táplálkozás, mozgás, higiénia, lelki egészség alapjaival ismerkedhettek meg, közösségi élmény segítségével. 


Heti tematikánk


1.    nap – Egészséges táplálkozás       

      
Célunk: A gyerekek felismerjék az egészséges és kevésbé egészséges ételeket, megismerjék az egészséges táplálkozás alapjait, ételcsoportokat.


Tevékenységeink:
•    „Egészségtányér” vagy okostányér megismerése
•    Táplálékpiramis készítése
•     „Kóstoljuk meg a színeket!” – különböző gyümölcsök, zöldségek kóstolása, színek és ízek megfigyelése


Projekt: Okostányér, táplálékpiramis készítése (csoportmunka) 
              „Színes heti menü” készítése az egészséges táplálkozás jegyében.
 
2. nap – Mozgás és sport

Célunk: A mozgás örömének megélése, a testmozgás fontosságának felismerése.

Tevékenységeink:
•    Légzőgyakorlatok, nyújtás, testtudat fejlesztése
•     Ügyességi sorversenyek, váltóversenyek
•    Jóga 

Projekt:
Plakátkészítés: „Mozogj minden nap!” – kedvenc mozgásformák bemutatása                                 
Saját, sportlogó tervezése                                                                                                                       
Az osztályokat zenés gimnasztika várta az aulában.                                                                                                                                            

3. nap – Higiénia és testápolás

Célunk: A mindennapi tisztaság és testápolás fontosságának megértése.

Tevékenységeink:
•    Beszélgetés a megelőzés fontosságáról 
•    Napi rutin beépítése az egészségemért 
•    Helyes fogmosás gyakorlása játékosan, fogorvos segítségével 
•    Egészség a ruhában (helyes öltözködés)

Projekt:
Képes kisokos készítése: „Egészség 10 pontban” (Rajzos 10 pont az egészséges rutinról)                                                             

4. nap – Lelki egészség, barátság, pihenés


Célunk: Az érzelmek felismerése, a nyugalom és kapcsolatok fontosságának megélése.


Tevékenységeink:
•    „Érzéskártyák” – érzelmek felismerése, szituációs játék (Kártyákon különböző érzelmek  (pl. öröm, félelem, harag, meglepetés). 
•     Relaxációs mesehallgatás, rövid stresszkezelési technikák, gyakorlatok megismerése.
•    Mit tennél?” beszélgetés Rövid helyzetek (konfliktusok, stresszes pillanatok) bemutatása, közös megoldások keresése.

Projekt:
„Barátság-virág” készítése 

 A „Boldogságfa” leveleinek elkészítése 4. osztályban (A levelekre került, hogy mitől érzik jól magukat.)

Felállítottuk a „Köszönetfalat”, melynek kedves üzeneteit a 3. osztályos tanulók írták egymásnak, hálájukat kifejezve.                                                                                                   

5. nap – Összegzés, egészségnap


Célunk: A hét tanulságainak összegzése, bemutatása

Tevékenységeink:
•    Kiállítás az elkészült projektmunkákból az aulában
•    Tanulóink munkájának értékelése
•    Pozitív üzenet, meglepetés minden résztvevőnek (kb. 140 tanuló)
•    Boldogságfa, Köszönetfal állítása, felrakása az aulában

 

Legutóbbi frissítés: 2025. 11. 24. 08:14