Matematika és digitális kultúra profil bemutatása

1. m – matematika és digitális kultúra


Ebben az osztályban a matematikatanítás fontos feladata a kognitív képességek fejlesztése, a tudatosságra, a megismerési módszerek önálló alkalmazására való ösztönzés.
A XXI. századi igényeknek megfelelően az emelt szintű matematikatanítást szeretnénk kiegészíteni a padlórobotok használatával és a pénzügyi tudatosság fokozásával. A robotika és a programozás játékos megközelítése izgalmas és interaktív módon tanítja meg a gyerekeket a logikus gondolkodásra, az algoritmusok használatára és a problémamegoldásra. A padlórobotok programozása lehetőséget teremt a gyermekeknek saját ötleteik megvalósítására, azzal fejlesztve a kreativitásukat és az innovációt. A pénzügyi tudatosság alapjai digitális alkalmazások, tananyagok segítségével könnyen beépíthetők az alsó tagozatos oktatásba.
Alapozó szakaszunk végén a tanulók gyakorlottak lesznek a matematikai problémák megoldásában, jártasságot szereznek a logikus gondolkodásban. Negyedik évfolyamtól heti 1 órával magasabb, összesen 5 órában. Ötödik évfolyamtól heti 2 órával magasabb óraszámban, összesen heti 6 órában tanulhatják a matematikát. 1-2. évfolyamon csoportbontásban délutáni foglalkozás keretében ismerkedhetnek a digitális kultúra alapjaival. 3-4. évfolyamon bővített tananyaggal sajátíthatják el a digitális kultúra ismereteit.

 

Legutóbbi frissítés: 2023. 10. 13. 12:08