Vannak pillanatok, amikor egy iskola falai között valami több történik, mint tanítás. Amikor a tanulás nem kötelező feladat, hanem közös felfedezés, amikor a diák nem passzív befogadó, hanem alkotótárs. És amikor a pedagógus nem csupán tanít, hanem inspirál, vezet, és példát mutat.
A 10. Digitális Témahéten ilyen pillanatokból született meg két kiemelkedő projekt is a Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolája Arany János téri feladatellátási helyén – és ezek a pillanatok most országos elismerést hoztak.
„MI? Kötelező?!”
A cím kérdés – a projekt válasz. A 4.k osztály diákjai és Kukk Ibolya pedagógus nem elégedtek meg a kötelező olvasmányok szokásos feldolgozásával. Újra értelmezték, újra gondolták – és közben játszottak, alkottak, kutattak, vitatkoztak. A digitális eszközök itt nem célok, hanem eszközök voltak: térképek, videók, saját készítésű tartalmak – mind azt szolgálták, hogy az irodalom élmény legyen. A közös munka eredménye: Maticif különdíj
Közreműködő pedagógus: Baloghné Fancsali Ildikó
„SemMi hűHÓ – Tanulás és játék a tél varázsában”
A 2.m osztály tanulói és Környeiné Hermann Ágnes tanító a télből csináltak tantermet. A projekt során mesék, versek, természettudományos megfigyelések és digitális játékok szőtték át a tanulást. A gyerekek játszva tanultak – és közben nemcsak a tananyagot, hanem önmagukat és egymást is jobban megismerték. Az élményközpontú, tantárgyakat összekapcsoló munka elnyerte a: Játékosítási különdíjat és a Csillagsuli különdíjat – Pedagógus kategória.
Közreműködő pedagógus: Balajti Krisztina
Három díj. Két projekt. Egy közös üzenet.
A tanulás lehet öröm. A digitális világ lehet érték. A pedagógus lehet alkotó, és a gyermek lehet főszereplő.
Gratulálunk Környeiné Hermann Ágnesnek, Kukk Ibolyának, valamint a 4.k és 2.m osztály minden tanulójának – és köszönjük, hogy megmutatták: az iskola lehet inspiráló, élményszerű és jövőbe mutató.