Digitális témahét 2025

Digitális Témahét 2025

dth_logo_2025

MI? Kötelező?! - 4. k osztály

Mire gondolsz, ha azt hallod kötelező? Pfúj, utálom! Pedig lehet, hogy csak egy kicsit mögé kell nézni a könyvnek, és máris izgalmassá válik a kötelező olvasása is.
A Digitális Témahéten a 4.k osztály a MI? Kötelező?! A Tündérboszorkány és aMI mögötte van projekt keretében arra keresi a választ, mennyi mindent lehet tanulni ebből a könyvből, miközben hangos könyvet készítenek, festenek, videót gyártanak, megismerik a 3D-s nyomtatást, matematikai feladatokat állítanak össze, és egy varázslatos szabadulószobában mérik össze a tudásukat. Közben megismernek számos digitális alkalmazást és természetesen alkalmazzák a mesterséges intelligenciát is.

A projekt motivációs  linkje itt.

 

SemMi hűHÓ projekt – Tanulás és játék a tél varázsában - 2. m osztály


Második osztályos diákjainkkal egy izgalmas projekt keretében fedeztük fel a tél csodáit!  A gyerekek saját hóembereket terveztek és építettek, közben megismerkedtek a víz halmazállapot-változásaival és a hópelyhek titkaival. 
Digitális eszközökkel színeztek és képregényt készítettek, mesterséges intelligenciát hívtak segítségül a történetek megalkotásához. Együttműködést fejlesztő játékokban vettek részt, és egy izgalmas szabadulószobán is át kellett jutniuk, hogy megmentsék a hóembert! A kísérletezés sem maradt el: saját műhavat gyártottunk, és megfigyeltük a só és jég különleges reakcióit. 
A projekt végén egy interaktív bemutatón osztották meg élményeiket, ahol a szülők is bepillanthattak a kreatív alkotásokba. A gyerekek nemcsak játszva tanultak, hanem együtt dolgozva, felfedezve, alkotva gazdagodtak élményekkel és tudással!

 

Motivációs bemutató a projekthez itt.

A 2. m osztály kollaborációs felülete itt.

1-2. évfolyam

Iskolánkban az idei digitális témahetet az Arany napok projektjéhez kapcsolódva valósítottuk meg. Ennek középpontjában a Hortobágyi Nemzeti Park megismerése állt.

Interaktív, digitális, illetve tevékenykedtető, élményalapú feladatok egyaránt szerepet kaptak, hogy minél változatosabb programokkal színesítsük ezt a hetet.


Különböző online felületeken a Hortobágyi Nemzeti Park természetes növény- és állatvilágát ismerhették meg a gyerekek.

Élet a pusztán témakörben bepillanthattunk a pásztorok életébe, megismertük szokásaikat, mindennapjaikat, viseletüket, dalaikat.

A tanítók munkájának köszönhetően a gyerekek a tanórákon is ebben a témakörben dolgozhattak. Minden tantárgyhoz kapcsolódóan készültek színes, érdekes feladatsorok. Ezeket egy közös padlet oldalon gyűjtöttük össze.

A MI versünk elnevezésű feladat során a tanulók megismerkedtek a mesterséges intelligencia használatával is, verset írtunk a hortobágyi pusztáról.

Ehhez a vershez a gyerekek aztán illusztrációt készítettek, melyet a tanítók digitális verseskötetbe fűztek össze.

A feladatok között szerepelt makettkészítés, 1-2. évfolyamon gémeskutat modelleztünk. Ezekből az iskola aulájában kiállítást rendeztünk, majd elkészült egy virtuális galéria is.

Pásztordalokból, hortobágyi népdalokból csokrot fűztünk, melyet a gyerekek a program zárásakor bemutattak, előadtak egymásnak. Az igazi élményt, hangulatot az alsó tagozat közös éneklése adta.

Köszönjük a gyerekek aktív, lelkes közreműködését, és minden kolléga tevékeny munkáját.

A teljes padlet feladatsor itt.

Évek óta vita tárgyát képezi, hogy mi legyen a kötelező olvasmány az iskolákban. A 4.k osztály közreműködésével azt szeretném bemutatni, hogy ha a gyerekeknek megmutatjuk, mi minden lehetőség van egy könyvben, mennyi mindent tanulhatnak belőle, akkor sokkal szívesebben olvasnak, akkor is, ha az kötelező. A MI? Kötelező?! projektben Bosnyák Viktória Tündérboszorkány című regényére építve, az élményen alapuló tanulásra, a problémamegoldó gondolkodásra és a magas szintű együttműködésre helyeztük a hangsúlyt, kiegészítve digitális alkalmazásokkal és a mesterséges intelligencia alkalmazásszintű használatával. A projekt során a tanulók festettek, újrahasznosítottak, videót készítettek, megismerték a 3D- s nyomtatást, fejlesztették szókincsüket, és szabadulószobában mérték össze tudásukat. A tanulók a projekt eredményeként hangos könyvet készítettek hallássérült gyerekek számára, felmérték a 4. évfolyamon tanuló gyerekek olvasási szokásait és a kapott eredményekre építve egy munkafüzetet hoztak létre, mely alkalmas a matematikai kompetencia fejlesztésére.

A projekt összefoglaló videója itt.

A munkafüzet elérhető linkje itt.

A hangos könyv elérhető linkje itt.

Legutóbbi frissítés: 2025. 04. 26. 13:50